poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Babka piaskowa

Uwielbiam ciasta piaskowe i ucierane. Ostatnio naszła mnie ochota na zwyczajne ciasto, padło na babkę. Wybór okazał się strzałem w dziesiątkę. Idealna na podwieczorek ze szklanką herbaty. Przepis pochodzi z ,,Naj".



4 jajka
szklanka cukru
cukier waniliowy
szklanka mąki pszennej
3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
kostka margaryny (rozpuszczonej i ostudzonej)
aromat waniliowy
2 łyżki kakao


Jajka zmiksować z cukrem i cukrem waniliowym. Stale miksując, dosypać oba rodzaje mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia, następnie wlać margarynę i aromat waniliowy (kilka kropel). Odłożyć 1/3 ciasta, zmiksować z kakao. Na dno natłuszczonej i oprószonej mąką formy (u mnie silikonowa) wylać ciemne ciasto, następnie białe. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st. C (u mnie 175 st.C) i piec 1 godzinę. Piekłam 45 minut, trzeba sprawdzić patyczkiem czy już jest gotowa. Jeszcze ciepłą babkę posypać cukrem pudrem.

1 komentarz:

Placki dyniowe

Moje ulubione placuszki dyniowe. Idealne na śniadanie, szybkie w przygotowaniu jeżeli już mamy gotowe  puree z dyni.  U mnie podane z  konfi...