Przejdź do głównej zawartości

Ciasteczka pierożki

Za oknem wciąż zima, chociaż kalendarz pokazuje nam wiosnę. Jedyne co przypomina mi wiosnę patrząc teraz za okno to piękne słońce, ale na dworze zimno. Dzisiaj proponuję pyszne, kruchutkie pierożki z marmoladą idealne do kawy bądź herbaty w ten zimny poranek. Z tej porcji wychodzi dużo pierożków ale wystarczy zamknąć je w puszce aby się nimi cieszyć troszkę dłużej. U mnie i tak zniknęły w błyskawicznym tępie. Przepis mam od siostry.


3/4 kg mąki
1 margaryna
1 łyżka smalcu
2 łyżki cukru pudru + do obsypania
1/2 szklanki kwaśnej śmietany
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 żółtka lub 1 żółtko + 1 całe jajko
marmolada


Wszystkie składniki oprócz cukru pudru do obtoczenia i marmolady zagnieść. Wałkować na cienki placek i wykrawać małe kółeczka (ja robiłam to kieliszkiem do wina). Nałożyć marmoladę na środek i skleić jak pierogi przy pomocy widelca. Piec do złotego koloru. Gdy wystygną obtoczyć w cukrze pudrze. Ja wsypałam cukier puder do woreczka na mrożonki wkładałam po kilka ciasteczek i obtaczałam.





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Proste ciasto miodowe

Bardzo proste i szybkie ciasto z dodatkiem miodu, wprost idealne do herbaty z cytryną. Takie zwyczajne ciasto można przygotować w kilkadziesiąt minut, a potem cieszyć się jego zapachem podczas pieczenia, a potem smakiem. Przepis z książki Wendy Hobson ,, 100 klasycznych ciast i ciasteczek".




100 g masła albo margaryny
2 łyżki cukru
4 łyżki jasnego płynnego miodu
2 jajka, delikatnie roztrzepane
1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżka wody

Mieszamy wszystkie składniki do uzyskania rzadkiej konsystencji. Nakładamy ciasto do wyłożonej papierem do pieczenia formy o średnicy 20 cm, po czym pieczemy 30 minut w piekarniku rozgrzanym do 190 st. C.




Sałatka z czerwoną fasolą

Od czasu do czasu nachodzi mnie ochota na jakąś sytą sałatkę. Tym razem padło na tą z czerwoną fasolą i koniecznie z majonezem. Nie podaję dokładnych ilości bo zawszę robię na oko, można dodać więcej sera lub fasoli, jak kto lubi.


jajka jabłko por czerwona fasola z puszki ser żółty majonez sól pieprz

Jajka ugotować na twardo, obrać ze skorupek i pokroić w kostkę. Jabłko obrać, usunąć gniazdo nasienne i również pokroić w kostkę. Por umyć, oczyścić i pokroić w cienkie krążki. Czerwoną fasolę opłukać i osączyć. Ser żółty pokroić w kostkę. Wszystkie składniki wymieszać, doprawić do smaku solą i pieprzem oraz dodać majonez.

Sałatka z zupek chińskich

Bardzo dobra sałatka z zupek chińskich. Widziałam wiele wersji tej sałatki ale mi najbardziej posmakowała ta wersja. Przepis mam od siostry. Bardzo polecam.





1 pierś z kurczaka
2 świeże papryki
1 opakowanie płatków migdałowych
3 zupki vifon rosół z kury
majonez
sól
pieprz

Makaron z zupek i płatki uprażyć oddzielnie na suchej patelni do złotego koloru. Piersi pokroić w kostkę i usmażyć z przyprawami i oliwą z zupek. Paprykę pokroić w kostkę. Wszystkie składniki wymieszać, dodać majonez, doprawić do smaku solą i pieprzem.