wtorek, 15 listopada 2016

Zupa pieczarkowa

U mnie w domu zupy pieczarkowej nie było, a wszystkie jakie były, były gotowane na jedno kopyto. Więc gdy natknęłam się na przepis na tę zupę postanowiłam ugotować. Efekt okazał się rewelacyjny, teraz jest to nasza ulubiona zupa.





  • wywar rosołowy 
    0,5 kg pieczarek
    2-3 marchewki
    1 korzeń pietruszki
    3-4 ziemniaki
    1 por- biała część
    2 trójkąciki serka topionego śmietankowego
    sól
    pieprz
    ok. 1 szklanka śmietany 
    przyprawa w płynie maggi (pominęłam) 
    1 łyżka siekanej natki pietruszki
    szczypta suszonego tymianku
Rosół zagotować. Dodać obraną i pokrojoną marchewkę, ziemniaki oraz korzeń pietruszki. Chwilę gotować. Pieczarki opłukać i mniejsze pokroić na części, a większe zetrzeć na tartce o dużych oczkach. Części pieczarek podsmażyć na maśle (ok 2-3 łyżkach).Gdy trochę zmiękną a masło lekko odparuje, dodać starte pieczarki. Na koniec dodać pocięty w pół plastry por i tymianek. Całość dusić do miękkości, a następnie dodać do gotującej się zupy. Doprawić solą i pieprzem oraz maggi. Całość zabielić śmietaną i serkiem topionym. Posypać natką pietruszki. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Placki dyniowe

Moje ulubione placuszki dyniowe. Idealne na śniadanie, szybkie w przygotowaniu jeżeli już mamy gotowe  puree z dyni.  U mnie podane z  konfi...