czwartek, 22 marca 2012

Łazanki z białą kapustą i pieczarkami

Szukałam przepisu na łazanki, które w smaku przypominałyby te ze szkoły bo bardzo mi smakowały. Te są do nich nieco podobne ale nie takie jak tamte, chociaż bardzo dobre i już nie raz je robiłam. Gorąco polecam na bezmięsny obiad lub kolację. Przepis pochodzi z Wielkiego Żarcia.




600 g białej kapusty
400 g pieczarek
150 g makaronu łazanki
olej
sól
pieprz
ostra papryka
czosnek granulowany
1/4 szklanki wody


Kapustę poszatkować, zasypać przyprawami (sól, pieprz, papryka, czosnek), polać olejem. Wymieszać i zostawić na godzinę do zmięknięcia. Pieczarki obrać ze skórki, zetrzeć na tarce o grubych oczkach, wymieszać z pieprzem. Kapustę włożyć do garnka i poddusić pod przykryciem przez kilka minut razem z 1/4 szklanki wody. Później dodać pieczarki, wymieszać i dusić, aż odejdzie cały płyn. Doprawić, jeśli trzeba.
Makaron ugotować w osolonej wodzie z dodatkiem oleju, odcedzić, przelać zimną wodą i wymieszać z kapustą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Placki dyniowe

Moje ulubione placuszki dyniowe. Idealne na śniadanie, szybkie w przygotowaniu jeżeli już mamy gotowe  puree z dyni.  U mnie podane z  konfi...