sobota, 14 lipca 2012

Proste ciasto miodowe

Bardzo proste i szybkie ciasto z dodatkiem miodu, wprost idealne do herbaty z cytryną. Takie zwyczajne ciasto można przygotować w kilkadziesiąt minut, a potem cieszyć się jego zapachem podczas pieczenia, a potem smakiem. Przepis z książki Wendy Hobson ,, 100 klasycznych ciast i ciasteczek".




100 g masła albo margaryny
2 łyżki cukru
4 łyżki jasnego płynnego miodu
2 jajka, delikatnie roztrzepane
1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżka wody

Mieszamy wszystkie składniki do uzyskania rzadkiej konsystencji. Nakładamy ciasto do wyłożonej papierem do pieczenia formy o średnicy 20 cm, po czym pieczemy 30 minut w piekarniku rozgrzanym do 190 st. C.




21 komentarzy:

  1. Uwielbiam miód, a takie miodowe ciasto musi smakować obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wcale nie takie zwyczajne :) Pysznie się zapowiada!

    OdpowiedzUsuń
  3. właśnie wstawiłam ciasto do piekarnika o 15.10 zdam relację :D

    OdpowiedzUsuń
  4. ok właśnie skonsumowałam 2 kawałki i muszę przyznać, że wyszło pysznie! choć dodałam łyżeczkę więcej proszku do pieczenia i ciasto wyrosło dość spore :P dzieki za fajny przepis, expresowe smaczne ciasto!:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowało :)

      Usuń
    2. A to masło, to ma być rozpuszczone? Bo inaczej ciężko wymieszać ;)

      Usuń
    3. Ja rozpuściłam razem z miodem,polecam 😁

      Usuń
  5. Może mogłabyś dodać drugą wersję tego przepisu, taką na większą, porządną blachę? :) Chętnie bym zrobiła go więcej, ale nie jestem pewna, jak wszystko pozwiększać i ile powinno się piec w takim wypadku. No i w ogóle chcę wiedzieć, że nic nie zepsuję ;] Mam na myśli na przykład taką 23x25cm (ja taką mam).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To sobie proporcje, zwiększ,chyba,że to problem ������

      Usuń
  6. Ewo, ja piekłam z tych proporcji na blaszce 30x25 - najmniejszej, jaką znalazłam w domu - i też poszło :) Ociupinkę niższe, ale przyzwoicie wyrośnięte, puchate, smaczne :D Trzeba tylko uważać, żeby się nie przypiekło za mocno. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziekuję za przepis :) właśnie się zajadam pysznym ciastem :) Piekłam w dużej blaszce , wszystkie składniki podwoiłam , ciasto wyszło idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie wyjęłam ciasto z piekarnik! Wyszło idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super! Szukałam przepisu na miodowe na margarynie, a nie na oleju. Uhmmm pysznie wyszło. ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Super ciasto, upiekłam nie raz!

    OdpowiedzUsuń
  11. A u mnie wyszlo dosc zbite i twardawe... dalam 2 lyzeczki proszku i nie wyroslo zbytnio... hmm dodalam do srodka orzechy wloskie pokruszone

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też właśnie zbite i twarde. Podobno miód utwardza ciasta. A może to wina mąki? Ja użyłam 450.

      Usuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja jestem zwolenniczką wszelkiego rodzaju ciast, jednak takie z wykorzystaniem czekolady najbardziej mi odpowiadają. Właśnie dlatego polecam każdemu przepisy na desery z https://wkuchnizwedlem.wedel.pl ponieważ prawidłowe wykorzystanie czekolady ma ogromne znaczenie w kontekście deserów.

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie włożyłam do piekarnika, zobaczymy co z tego będzie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzięki za przepis. Ciasto wyszło bardzo smaczne i mięciutkie. Świetnie pasuje do mleka :-). Trudno się oderwać.

    OdpowiedzUsuń

Placki dyniowe

Moje ulubione placuszki dyniowe. Idealne na śniadanie, szybkie w przygotowaniu jeżeli już mamy gotowe  puree z dyni.  U mnie podane z  konfi...