piątek, 31 maja 2013

Jagodowa delicja

To ciasto urzekło mnie połączeniem dżemu jagodowego i bitej śmietany a do tego jeszcze delicje jagodowe i galaretka, mm... pycha. Idealne do kawy. Przepis pochodzi z tego bloga. 





Biszkopt:
4 jajka
1/3 szklanki mąki tortowej (dałam pszenną)
1/3 szklanki mąki ziemniaczanej
3/4 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka octu

Masa i wierzch:
500 ml śmietany kremówki

5 łyżek cukru pudru
2 cukry waniliowe
4 łyżki żelatyny
1 opakowanie delicji jagodowych w białej czekoladzie (u mnie w ciemnej czekoladzie)
2 galaretki jagodowe( u mnie niebieskie)
biała polewa do ciast lub  biała czekolada

Biszkopt: białka ubić na sztywno z odrobiną soli, dodać cukier, żółtka i ocet.Obie mąki połączyć z proszkiem do pieczenia przesiać przez sitko do ubitych białek. Delikatnie wymieszać. Piec w tortownicy około 40 minut w temperaturze 170-180 st. C. Upieczony biszkopt nasączyć przegotowaną wodą z sokiem z cytryny i olejkiem waniliowym.Wierzch biszkoptu posmarować dżemem jagodowym. Galaretki przygotować w 700ml gorącej wody. Odstawić do wystygnięcia. Śmietanę kremówkę ubić na sztywno. Dodać cukier i cukier puder. Żelatynę przygotować zgodnie z przepisem na opakowaniu, ostudzoną, ale jeszcze nietężejącą, wlać do ubitej śmietany, cały czas miksując. ¾ masy wylać na biszkopt, wyrównać. Na wierzchu poukładać delicje jagodowe, zalać resztą masy. Czynność tą trzeba wykonywać bardzo szybko i sprawnie, ponieważ masa śmietanowa szybko tężeje. Wierzch ciasta zalać tężejącą galaretką i gdy zastygnie, udekorować polewą z białej czekolady.



1 komentarz:

Placki dyniowe

Moje ulubione placuszki dyniowe. Idealne na śniadanie, szybkie w przygotowaniu jeżeli już mamy gotowe  puree z dyni.  U mnie podane z  konfi...